It is currently Thu Jun 27, 2019 7:15 am

All times are UTC - 5 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: voor alle doeleinden die niet specifiek
PostPosted: Sun Apr 14, 2019 10:05 pm 
SuperStar
SuperStar

Een van de grote gespreksthema's rond minimalistische hardloopschoenen is of ze de kans vergroten dat een hardloper een stressfractuur ervaart. Het is duidelijk dat fracturen van het 2e middenvoetsbeentje voorkomen bij personen die een minimalistisch proberen proberen (kijk bijvoorbeeld eens naar deze geweldige post van Joe Maller), maar het is ook belangrijk om in gedachten te houden dat dit het meest voorkomende type voetbreuk is in geschoeide hardlopers ook. De grote vraag, waarvoor we nog geen antwoord hebben, is of de incidentie inderdaad hoger is onder minimalistische hardlopers. Anekdotische rapporten van sommige medische professionals suggereren dat www.johanweststeijn.nl blessures als gevolg van minimalistisch hardlopen de afgelopen twee jaar zijn ge?xplodeerd. Tot op zekere hoogte zou het mij helemaal niet verbazen als dit waar was. Hardlopers zijn berucht om het springen op nieuwe trends en het doen van domme dingen in hun training, en de uitbundigheid waarmee sommigen een minimalistische manier van hardlopen benaderd hebben, is waarschijnlijk een grote factor in het veroorzaken van deze verwondingen (zoals ik vermoed dat het in de twee gevallen was die door Giuliani werden gemeld et al., 2011). Het lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen aan elke grote verandering in schoeisel of training, en iemand die zijn hele leven in schoenen met kussens heeft gedraaid, zal het in het begin heel langzaam moeten doen in een schoen zoals de Vibram Fivefingers totdat de botten kunnen versterken (Zoek Nike Air Presto Mujer Wolff's Law op als je hierin ge?nteresseerd bent - ik geef er elk jaar les over in mijn Human Anatomy and Physiology-les). Als een analogie, stel dat je al je miles doet in de vorm van een lange, langzame afstand. Op een dag hoor je dat intervaltraining echt is waar het op is als je je prestaties wilt verbeteren, dus begin je met het slaan van de baan en het uitvoeren van harde intervallen 2-3 keer per week. Wat gaat er gebeuren? Ik wed dat je gewond raakt, simpelweg omdat je te snel aan het speedwerk bent begonnen en je lichaam niet hebt laten aanpassen aan het nieuwe type training. Gezien het bovenstaande denk ik dat er een aantal belangrijke vragen zijn die moeten worden beantwoord met betrekking tot de spanningen over metatarsale stressfracturen. Ik heb veel over deze vragen nagedacht, en heb een paar gedachten over elk, Nike Air Max 2017 Femme maar voor deze post wilde ik me concentreren op punt 4. Om dit te doen, vroeg ik de hulp van Dr. Casey Kerrigan (zie foto aan de linkerkant), die meer dan 90 peer-reviewed artikelen heeft gepubliceerd over lopen en lopen (met een bijzondere interesse voor de oorzaken van artrose). Casey heeft een geweldige achtergrond en een enorme hoeveelheid klinische ervaring - ze heeft de ganglaboratoria op Harvard en de University of Virginia opgericht. Onlangs nam Casey de verbazingwekkende en moedige stap om af te treden van haar vaste baan als faculteit aan de Universiteit van Virginia, zodat ze een schoenenbedrijf genaamd OESH kon starten. Ze was op het punt gekomen in haar carrière waar ze voelde dat ze een positievere invloed kon hebben Nike Internationalist Femme op het welzijn van haar pati?nten door een schoen te ontwikkelen die werkt in plaats van door haar Adidas Ultra Boost Femme dagen in de kliniek door te brengen of kranten te publiceren. Als studiegenoot professor aan de universiteit, kan ik je verzekeren dat je zo'n baan niet opgeeft zonder groot risico (zowel professioneel als financieel), en ik ben ongelooflijk onder de indruk van de bereidheid om zo'n stap te zetten. Mijn gedachten hieronder zijn gebaseerd op het biomechanische onderzoek dat ik heb gedaan naar lopen, rennen en de (nadelige effecten) van de huidige schoenontwerpen. Om meer te weten te komen over mijn onderzoek en hoe dat ertoe leidde dat ik de tussenzool van een sportschoen opnieuw moest bedenken en een schoenenbedrijf moest beginnen, ga dan naar OESH Shoes. Maak je geen zorgen - ik probeer hier geen schoenen te verkopen - wat ik nu www.matthieugranier.fr beschikbaar heb, is een beperkte, veelgevraagde damesloopschoen voor alle doeleinden die niet specifiek Nike Air Max Classic BW Femme is voor hardlopen. Laten we beginnen met een bericht van Joe Maller en de opmerkingen die daarop volgden suggereerden dat deze tweede metatarsale stressfracturen met enige frequentie lijken voor te komen bij hardlopers die in minimalistische schoenen lopen. Pete was ook zo vriendelijk om me op te lichten en stuurde me over dit zojuist gepubliceerde casusrapport van Giuliani et al., Waarin het optreden van deze breuk in twee hardlopers met Vibram Five Fingers wordt beschreven. Mijn dokterscollega, Bob Wilder, die nu mijn oude baan als professor en voorzitter van de afdeling lichamelijke geneeskunde aan de universiteit van Virginia heeft en een klinische praktijk heeft die bijna uitsluitend uit hardlopers bestaat, vertelde me Nike Air Max 270 Dames dat hij slechts twee gevallen uit het verleden heeft gezien jaar, maar geeft toe dat hij niet veel Nike Air Max TN Mujer pati?nten in zijn kliniek heeft zien lopen in minimalistische schoenen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC - 5 hours [ DST ]