It is currently Thu Dec 12, 2019 12:01 am

All times are UTC - 5 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: men de kommer att
PostPosted: Thu Oct 24, 2019 10:43 pm 
RockStar
RockStar

Jag sitter h?r och skriver detta inl?gg Nike Air Max 90 Femme tidigt p? morgonen den f?rsta officiella dagen f?r min sommarresa. ?ven om jag fortfarande har n?gra ?taganden att uppfylla och l?sa ?ndam?l f?r att binda p? jobbet, avslutades mitt huvudansvar n?r jag lade fram mina semesterkurser och v?r ?rsrapport ig?r eftermiddag. Som h?gskoleprofessor ?r det inte riktigt att kalla detta f?r en semester eftersom jag kommer att arbeta med att skriva n?gra vetenskapliga publikationer under de kommande m?naderna, men bristen p? n?got formellt schema g?r slutet av skol?ret till en befriande upplevelse, och en som ger en k?nsla av frihet och stor sp?nning f?r den omedelbara framtiden. ?verg?ngstider ?r generellt sv?ra f?r mig. Att g? fr?n att vara universitetsprofessor p? heltid med alla de ?taganden Nike Air Max Classic BWoch tidsfrister som ?r f?rknippade d?ri till en n?stan heltids pappa kr?ver en allvarlig anpassning. Nike Air Max 95 Donne Ist?llet f?r att beh?va ha sammanh?ngande och informativa f?rel?sningar f?rberedda dagligen, m?ste jag nu hj?lpa till att se till att mina barn vaknar, blir matade, g?r i skolan i tid och skickar dem till sina olika fritidsaktiviteter. Att l?gga till ett nyf?tt barn i mixen i ?r ger en extra twist f?r att g?ra sakerna ?nnu mer intressanta. Det ?r inte s? att dessa faderliga uppgifter ?r sv?ra eller besv?rliga, det ?r bara att de ?r v?ldigt annorlunda ?n min rutin under skol?ret, och f?r mig sker ?verg?ngen n?stan ?ver en natt. Det h?r kan vara psykiskt skurrande i n?gra veckor tills jag anpassar mig till f?r?ndringen. Med det sagt, att kunna vara pappa p? heltid i n?gra m?nader om ?ret ?r en av de underbara sakerna med mitt jobb, och jag skulle inte handla med det f?r v?rlden. En annan twist som intr?ffar i ?r ?r det faktum Nike Air Vapormax Womens att Jag har mer ?n bara en tre m?naders sommarsemester fr?n undervisningsuppgifter som kommer upp. Du f?rst?r, Adidas Ultra Boost Dames jag har tilldelats en sabbatik f?r h?stterminen, vars resultat ?r att jag inte kommer att undervisa i en annan klass f?rr?n i januari 2011. Det inneb?r att jag nu har i huvudsak 8 m?nader utan formellt schema. Jag kommer fortfarande att ha n?gra administrativa uppgifter att utf?ra p? jobbet som b?rjar igen i september, men de kommer att vara sporadiska, och jag kan mer eller mindre fylla min tid p? att arbeta med projekt som jag normalt inte har tid att slutf?ra n?r jag b?r en fullst?ndig undervisningsbelastning. Vissa av dessa kommer naturligtvis att vara arbetsrelaterade (vetenskaplig publikation ?r namnet p? spelet inom mitt omr?de n?r det kommer till jobbfr?mjanden), men n?gra av dem kommer att vara mer personliga (www.jaimemaregion.fr t.ex. familj och min l?pning), och n?gra kommer att kombinera mitt arbete och personliga intressen (t.ex.Nike Air Max Classic BW Damen den h?r bloggen). Bland de m?nga saker jag hoppas ?stadkomma under de kommande m?naderna ?r att fr?mja utvecklingen av denna blogg. Runblogger har vuxit till n?got mer ?n en hobby det senaste ?ret, och helt uppriktigt, jag ins?g aldrig fr?n b?rjan hur mycket jag skulle ?lska att skriva h?r. Jag tackar alla mina l?sare f?r att ni st?ttar mig p? v?gen, och feedbacken jag f?r via e-post och kommentarer ?r mycket uppskattad - det ?r till stor del det som h?ller mig att posta. En sak jag har l?rt mig under det senaste ?ret vad g?ller bloggning ?r att det ofta ?r sv?rt att planera framtiden n?r det g?ller att skriva i fri form. M?nga av de inl?gg jag skriver ?r opportunistiska, baserade p? k?nda relaterade nyheter som kommer ut Nike Air Max 90 Femme eller nya produkter som sl?pps. Kugghjulgranskningar kan planeras lite mer regelbundet baserat p? vad jag Nike Air Max 90 Femme anv?nder vid en viss tidpunkt, men ?ven d?r f?r jag mer frekventa f?rfr?gningar om att granska produkter, s? att den delen av bloggen ska forts?tta v?xa. Jag har precis avslutat undervisningen en kurs i tr?ningsfysiologi, och det var en exceptionell inl?rningsupplevelse f?r mig (och f?rhoppningsvis f?r de 16 eleverna i klassen!). ?ven om jag har sl?ppt n?gra podcast-avsnitt som har inkorporerat f?rel?sningsmaterial fr?n den h?r klassen (t.ex. VO2max, Muscle Fiber Types, Evolution of Running in Humans), blev saker riktigt upptagna under andra halvan av terminen och jag hade inte dags att f? ut saker som jag ursprungligen hade hoppats. Ett m?l f?r de kommande m?naderna ?r att b?rja l?gga ut lite av f?rel?sningsmaterialet som jag Nike Air Max 90 Femme Rose har f?rberett i form av podcast-avsnitt eller blogginl?gg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC - 5 hours [ DST ]