It is currently Sat Dec 14, 2019 4:58 pm

All times are UTC - 5 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: lange wandeling te maken
PostPosted: Wed Oct 23, 2019 9:40 pm 
RockStar
RockStar

De recente reeks berichten die ik heb geschreven met kritiek op de nieuwe Nike Free Run + hardloopschoen (als je ge?nteresseerd bent, kun je hiermee beginnen) heeft veel Nike Air Force 1 Femme verkeer naar deze blog gegenereerd en een paar commentatoren ertoe aangezet om mij te bekritiseren omdat ik 'aanviel' een schoen die ik nog nooit heb gedragen. Mijn reactie op deze opmerkingen is consistent - ik viel niet per se de schoen aan, ik viel aan dat Nike + op de Nike Air Vapormax Womens markt werd gebracht als een "natuurlijkere, op blote voeten lijkende pas" (citaat rechtstreeks overgenomen van Nike Free) Run + productpagina). Woorden doen ertoe, en de term "op blote voeten" heeft een zeer duidelijke betekenis in zowel algemeen gebruik (helemaal niets dat je voet bedekt) en wanneer het gebruikt wordt om een ??lopende loop wetenschappelijk te beschrijven. Wat dat laatste betreft, is hij een rechtstreeks citaat uit het artikel van Daniel Lieberman en collega's, Voetaanvalspatronen en botskrachten bij gewone blote voeten versus beslagen hardlopers, Nike Air Max 95 Femme in het zeer gerespecteerde wetenschappelijke tijdschrift Nature: “… hardlopers die op blote voeten opgroeiden of op blote voeten liepen ... meest gebruikte FFS (voorvoetaanslag) landingen gevolgd door hielcontact (teen-hiel-teen lopen) in zowel blote voeten als beslagen Nike Air Max 270 Femme omstandigheden. MFS (midfoot strike) landingen werden soms gebruikt in barefoot condities ... en shod condities ... maar RFS (backfoot strike) landingen kwamen niet vaak voor tijdens barefoot running in beide groepen. "Dus het lijkt erop dat we uit Liebermans papieren een vrij goede definitie hebben van ten minste een belangrijk onderdeel van de "op blote voeten lopende gang" (en hij is slechts één voorbeeld, zie dit artikel door De Wit bij al., 2000) - op blote voeten rennen wordt gekenmerkt door een voorvoet of middenvoet staking, dus elke schoen die beweert www.tamarastein.co.uk simuleer een "op blote voeten gelijkende" pas moet worden ontworpen om dit type voetaanval te vergemakkelijken. "Een belangrijke factor die bijdraagt ??aan de overheersing van RFS (achtervoetaanslag) landingen in beslagen lopers is de gedempte zool van moderne loopschoenen, Nike Air Max Classic BW Mens die het dikst is onder de hiel, de zool van de voet zodanig gericht dat deze ongeveer 5 graden minder dorsiflexie heeft dan de zool van de schoen, en een loper comfortabel naar RFS laat gaan. ”En in de conclusies bij hun artikel, Daniel Liebe rman en collega's stellen: “Hoewel gedempte hardloopschoenen met hoge hakken comfortabel zijn, beperken ze proprioreceptie en maken het voor hardlopers gemakkelijker om op hun hielen te landen. Bovendien hebben veel hardloopschoenen steunzolen en stijve zolen die kunnen leiden tot zwakkere voetspieren, waardoor de kracht van Nike Air VaporMax Femme de boog wordt verminderd. "Een vijfde en meer praktische regel waarin ik geloof is dat een minimalistische schoen nooit meer dan $ 100 mag kosten. Het woord minimalistisch impliceert op zichzelf minder van een schoen, en om die reden kan ik niet begrijpen hoe een Nike Air Max 90 Femme "uitgeklede" schoen meer moet kosten dan een die vol zit met de zogenaamd "nieuwste en beste" schoentechnologie. Gezien het feit dat veel mensen ge?nteresseerd zijn in minimalistisch hardlopen, maar niet noodzakelijkerwijs klaar zijn om het geld te verdienen voor een paar schoenen die ze misschien niet zo vaak dragen, welke opties zijn er? Ik was niet van plan een tweede te schrijven post dit kort na degene die ik vanmorgen schreef, maar soms heb je een verhaal dat verteld moet worden. Op de eerste dag van mijn zomervakantie had ik het genoegen om een ??mooie lange wandeling Nike Air Max 90 Damen Schwarz te maken met mijn vrouw, dochter en pasgeboren zoon. Mijn 6yo was op school, dus het plan was om langs te komen en hem op te halen op weg naar huis, waardoor we de noodzaak voor hem om de bus naar huis te rijden vermijden. Nou, we raakten een beetje geabsorbeerd Nike Air Max 270 Mens onderweg leuk!), moest even pauzeren om een ??hoop niet-identificeerbare dierenpoep uit Jack's mond te halen (wist niet wat het was totdat ik mijn mooi gecoate hand uit zijn muil haalde), een draai miste en ongeveer 3/4 van een mijl van school met nog 5 minuten te gaan totdat de schoolbus van mijn zoon met hem erop zou vertrekken. Als hardloper was ik natuurlijk voorbereid op de situatie door mijn technische uitrusting onder mijn warmere kleding te dragen, mijn Nike Free 3.0 v2's aan mijn voeten (ze zijn geweldig om te lopen en te rennen) en mijn Garmin om mijn pols ( Nike Air VaporMax Dames niet vragen!). Ik wierp mijn bovenkleding in Clark Kent-stijl en werd Super (Running) Dad.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC - 5 hours [ DST ]