It is currently Mon Jun 18, 2018 7:16 pm

All times are UTC - 5 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: tolerant mot skor som varierar i
PostPosted: Thu May 17, 2018 1:33 am 
Newbie
Newbie

Att s?tta ihop en lista ?ver l?parskor kan vara en utmaning. Varje ?r g?r jag i mycket bra skor, men f? ?r 100% perfekta. Dessutom kan en sko som jag inte tyckte vara en idealisk sko f?r n?gon annan, och en sko som jag ?lskade kunde ha varit en byst f?r n?gon med en annan Nike Roshe Run Dames steg, mindre / st?rre f?tter etc. S? det jag g?r ?r helt enkelt plocka de skor som fungerade b?st f?r mig bland de m?nga som jag har f?rs?kt under ?ret.
I ?r trodde jag att det skulle vara till hj?lp att l?gga min lista i sammanhang genom att f?rklara i b?rjan de Nike Air Max 2017 Damesallm?nna egenskaper som fungerar bra f?r mig i l?parskor. Jag kommer inte att bryta min lista upp i kategorier i ?r eftersom jag inte f?rs?kte m?nga sp?rskor, s? jag tar upp mina preferenser f?r tr?ningsskor, racingplaner och sp?r i b?rjan.1. F?rst och fr?mst ska jag p?peka att mina f?tter har en genomsnittlig bredd (jag alltid med D-breddskor), men ?r ganska h?g volym (tjock fr?n topp till botten). Som s?dan kan vissa skor presentera djupproblem i framfoten (t ex Nike Free 5.0). Jag gillar i allm?nhet skor som inte stryker mina t?r eller kl?mmer ihop dem, och det till?ter lite vertikal volym f?r min framsida.
?F?r l?ngsammare eller l?ngre miles f?redrar jag skor som har en mjukh?ge och en fastare Nike Air Max 90 Dames Roze framsida. Jag ?r en l?tt h?lsparkare som lastar mest fr?n mittfoten fram?t. En h?rd h?l ?ver en viss stackh?jd (inte s?ker exakt vad den Nike Air Max 90 Homme ?r) kan vrida min ankel lite och g?r en h?rdare ?ktur (till exempel original Mizuno Sayonara). Jag gillar inte f?r mycket squish i framfoten eftersom det f?r mig att falla som att jag m?ste jobba f?r h?rt (t ex Hoka Clifton, Skechers GoRun Ultra). Jag har blivit mer tolerant mot skor som varierar i h?l-framfodsdroppe, men f?redrar i allm?nhet mindre ?n 8 mm f?rskjutning.
?F?r racingl?genheter och tr?ningspassar jag gillar skor som ?r l?tta, l?ga stackh?jder, l?ga droppar och fasta. Jag gillar ocks? lite extra styvhet f?r att g?ra en platt mer mottaglig.
?Jag k?r inte f?r ofta, och de jag k?r inte tenderar att vara v?ldigt tekniska. Jag gillar i allm?nhet en sp?rsko som kan hantera blandade v?gar och Nike Air Huarache Femme sp?rv?gar, och stora lugs ?r inte n?dv?ndiga f?r det mesta av det jag k?r. Jag brukar ocks? anv?nda trailskor ofta p? vintern n?r f?Nike Air Max 1 Damskie rh?llandena garanterar (t ex kryddig is och sn?), s? greppet ?r till hj?lp. Jag gillar en fast mids? p? sp?r, men inte s? fast att en sko k?nns h?rd p? str?ckor av v?gar.
L?t oss g? vidare till de b?sta skorna! Listan nedan ?r inte i n?gon speciell ordning, det inkluderar bara de skor som jag hade de b?sta erfarenheterna med 2014. Ingen ?r 100% perfekta, och i varje sammanfattning pekar jag p? f?rdelar och nackdelar d?r det ?r motiverat.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC - 5 hours [ DST ]